donderdag, augustus 18, 2005

Laatste oefenvlucht voor het examen

Voordat ik morgen m'n examen moet doen, heb ik besloten om vandaag nog een keer naar boven te gaan. Het weer was rustig en het zicht was redelijk tot goed. Het plan was om eerst een stukje te navigeren via Gouda naar Alphen aan de Rijn om daar uit te wijken naar het zuiden. Via de Reeuwijkse plassen vloog ik weer langs Gouda en besloot om bij Schoonhoven richting het laagvlieggebied bij Gouda te gaan. Daar heb ik een aantal malen een voorzorgslanding en de noodlanding geoefend. Daarbij kies je een lang stuk land en ga je in glijvlucht richting het begin van dat veld. Bij deze oefening mag tot op 100 voet (ca. 33 m.)doorgedaald worden, waarna het gas er weer op gaat om daarmee weer te stijgen naar ca. 1500 voet. Na deze oefeningen ben via ik Dordrecht richting Moerdijk gevlogen waar ik nog een paar oefeningen gedaan heb. Daarna ben ik weer in de richting van Rotterdam gevlogen en ben over de haven richting het vliegveld gevlogen om daar te landen.


foto's: 1.) Waalhaven Rotterdam; 2.) Rotterdam Centrum; 3.) Dierentuin Blijdorp

Geen opmerkingen: