maandag, augustus 22, 2005

GESLAAGD!!!!

Het is gelukt. Vandaag om 17:00 u werd ik gefeliciteerd door mijn examinator. Het PPL vliegbrevet is binnen. Na het uitstel van afgelopen vrijdag vanwege slecht (vlieg)weer, heb ik vandaag in goed vliegweer m'n examenvlucht gedaan. Na de start en departure route Mike moest ik via Gorcum in de richting van Tilburg vliegen, wat op zich wel goed ging. Voor Waalwijk kreeg ik de opdracht om uit te wijken richting vliegveld Midden Zeeland. Ook dit ging zonder al te veel problemen goed. Via de Biesbosch en industrieterrein Moerdijk - waar ik een flare moest ontwijken - kwam ik boven Tholen aan waar ik een paar oefeningen moest doen. De steile bocht vloog ik zowel links- als rechtsom redelijk en goed; de twee stalls daarna gingen redelijk. Vervolgens moest ik via Hellevoetsluis richting Westerlee (Whisky) vliegen en me weer bij Rotterdam tower melden. Ik was alleen vergeten om me netjes af te melden bij Midden Zeeland maar dat misverstand werd via Rotterdam tower opgelost. Via De Lier en Schipluiden (Sierra) meldde ik me boven Tango (tankstation RW13) op 1000 feet en mocht het circuit joinen. Ik moest nog een aantal verschillende landingen laten zien en mocht na 5 keer landen stoppen. Na het uitstappen reikte de examinator me al snel de hand: GEFELICITEERD PILOOT. Ja, nu ben ik een echte. Hiernaast heb ik (als bewijs) de resultaat brief van de Inspectie Verkeer en Waterstaat afgebeeld.

Geen opmerkingen: