vrijdag, augustus 19, 2005

Examen uitgesteld

Vanwege zware regen en onweersbuien is mijn PPL examen uitgesteld tot maandagmiddag. Alleen het theoretische gedeelte - vluchtvoorbereiding m.b.t. weersinformatie, div. berekeningen, weight and balance, navigatieplan, flight plan - is door de examinator behandeld. A.s. maandag zullen we het praktische deel van het examen afwerken.
Na een grondige voorbereiding op donderdag en ook vanmorgen nog de laatste puntjes op de i gezet hebbende toog ik vol goed moed richting vliegveld. De weersverwachtingen zagen er niet al te optimistisch uit maar met de hoop op een vertraagd weerbeeld zou het wellicht nog goedkomen. Eerst een bezoek aan het FIO (Flight information office) gebracht. De dienstdoende meteo-man gaf al aan dat de buien tot zeker vroeg in de avond aan zouden houden. Na de nodige informatie te hebben geraadpleegd ben ik naar de vliegclub gegaan en heb daar allereerst het vliegtuig gecontroleerd. Ik moest daarna nog even op de examinator wachten die even voor 12:00 u ten tonele verscheen. Ook hij had na het bekijken van de radarbeelden twijfel of de examenvlucht wel doorgang zou kunnen vinden. Uiteindelijk ligt die beslissing bij de piloot en met de gedachte dat dit niet het type weerbeeld is waarin ik mijn vrouw en kinderen mee de lucht in zou nemen, besloot ik om de examenvlucht te cancellen. De examinator was bereid om dan wel het theoretische deel alvast te doen en we maakten direct de afspraak om de maandag de examenvlucht te maken. Dus wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: