Leo had het tijdens mijn vliegopleiding zo’n beetje op elk verjaardagsfeest en ook familiebijeenkomst gezegd: “Ik ga wel een keertje mee” . De weersverwachting voor zondag 16 oktober zag er goed uit en dus maar even met Leo gebeld voor het maken van een vliegafspraak. Gery wilde het ook wel eens meemaken en samen met Daan en Stef verscheen het gezelschap op zondag 16 oktober op de vliegclub in Rotterdam. Ik had de PH-SVM (pappa victor mike)geboekt en omdat vanwege de max. beladingsgraad hier maar 3 volwassenen in mee kunnen besloten we in overleg twee vluchten van ca. een half uur te maken. De eerste “ flight” was Gery met Stef . We moesten eerste nog tanken en dat was zonder al te veel problemen snel gebeurt. Niet lang daarna kregen we toestemming om op te stijgen. Eerst via Delft naar Rijswijk richting de Noordzeekust en het huis met de tuin in Monster. En omdat Gery het allemaal wel prachtig vond zolang ze maar niet naar benden hoefde te kijken werd het traditionele rondje om het huis overgeslagen. We zetten via het noordzeeestrand koers richting Hoek van Holland en daar via de Nieuwe Waterweg richting de stormvloedkering. Hier verlegden we de koers richting veiling Westerlee (Whisky) en kregen we toestemming om via De Lier en Schipluiden we naar het veld te vliegen. De landing leverde niet al te veel problemen op en omdat Gery ook dit nog best wel spannend vond werden er tijdens de nadering en de landing weinig vragen gesteld. Stef heeft de hele tijd achterin in stilte van de vlucht genoten.
Flight 2 met Leo en Daan kon direkt opstijgen omdat er nog voldoende brandstof in de tanks aanwezig was. De zelfde route als flight 1 werd aangehouden alleen boven het huis in Monster werden nu wel de rondjes gedraaid. Leo maakte een paar foto’s en daarna ging het weer richting Hoek van Holland. We kwamen nog een ander vliegtuig tegen maar die was alweer gauw uit beeld verdwenen. Ook nu werd het vliegveld weer bereikt via de route Westerlee, De Lier, Schipluiden en Delft. We kregen al snel number one maar even later moesten we toch nog even wachten van de toren i.v.m. een vertrekkende commerciële vlucht. Na een extended downwind tot boven Schiedam mochten we weer richting vliegveld en verder gaan met de landing. Na de landing en aankomst bij de club hebben we het toestel nog even de hangaar ingeduwd en in het clubhuis nog wat gedronken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten